Viimaste aastate kiire digitaalne areng on muutnud viisi, kuidas me ostleme, suhtleme ja guugeldame. See on areng, mis loob uusi põnevaid võimalusi nii ettevõtetele kui ka eraisikutele. Siin on 7 veendvat põhjust, miks digitaalturundus peaks juba täna olema osa sinu ettevõtte turundusstrateegiast. “Kui sind ei ole nähta, pole sind olemas” – kuldne reegel, mis on tänapäeval aktuaalsem kui kunagi varem. Meeletult suur osa turust on kolinud digitaalsele platformidele. Eelmisel aastal surfas iga päev Internetis 90,1 protsenti* Eesti elanikest. Selline digitaliseerimine ja mobiilsus seab ettevõtetele täiesti uued nõudmised, kuid avab samas ka palju uusi võimalusi.
Siin on 7 veendvat põhjust miks sinu ettevõte peaks investeerima digitaalturundusse juba täna
- See on kasumlik
Digitaalselt turundamine on tavaliselt oluliselt odavam investeering kui näiteks trükireklaami tootmine ja levitamine või reklaam raadio ja TV vahendusel. Täna saad hõlpsasti turundada end e-posti, sotsiaalmeedia reklaamiga, SEO (otsingumootoritele optimeerimine) ja Google Ads’iga (otsingumootoriturundus) kaudu.
Kas see tähendab, et peaksid loobuma kõigist varasematest turundusstrateegiatest? Mitte tingimata. Kuid kombineerides traditsioonilisemat turundustaktikat digitaalturundusega, jõuad rohkemate inimesteni ja saad oma turunduseelarvest maksimumi.
2. Jõuad sihtrühadeni otse mobiilis
Guugeldamine, sotsiaalmeedias hängimine ning veebis broneeringute ja ostude tegemine on muutunud inimeste igapäevaelu hästi integreeritud osaks üle maailma. Enamik neist suhtlustest toimub tänapäeval nutitelefoni või muu mobiilseadme kaudu. Lühidalt öeldes on sinu kliendid online ja liikvel, nii et kui soovid oma potentsiaalse kliendi probleeme õigel ajal ja õiges kohas lahendada pead olema ka õige teabega kättesaadav. Tarbija on ostuprotsess on suures osas internetis!
3. Paindlikud reklaami kohandamis viisid
Enamik ettevõtjaid unistab võimalusest jõuda oma konkreetse teenuse või tootega just nende inimesteni, kes sellest tegelikult huvitatud on. Digitaalturundusega on sul see võimalus! Saad oma digitaalse turunduse kampaaniad sihtida nišipublikule, nii et sinu sisul on palju suurem võimalus jõuda õigete inimesteni, õigel ajal, erinevalt traditsioonilistest turundusmeetoditest.
4. Digitaalturunduse tulemused on mõõdetavad
Kas sinu investeeringud toovad soovitud tulu? Digiturunduse abil saate oma digitaalseid kampaaniaid ja strateegiaid hõlpsamini jälgida ja hinnata. Iga lõppenud kampaania võib pakkuda teile kasulikku teavet ja statistikat teie sihtrühma käitumise ja vajaduste kohta. Tulemusi analüüsides saad seejärel oma tulevasi strateegiaid täpsustada ja kohandada. Nii optimeeritd oma turunduseelarvet ja kindlustad, et investeerite ainult asjadesse, mis annavad soovitud tulemusi.
5. Ideaalne viis kaubamärgi loomiseks
Ettevõttena oled oma kaubamärk. Tugev, positiivselt laetud bränd võib olla sinu ettevõtte edu määrav tegur. Bränd annab edasi ettevõtte väärtusi, aluseks olevaid eesmärke ja tegutsemisviisi erinevates olukordades. Selge, aus ja aktiivne digitaalne kohalolek suurendab võimalust meelitada ettevõttesse õigeid inimesi. Samuti annab see kliendile võimaluse hinnata ja levitada kaubamärki ja tooteid teistele. Õigesti juhituna võib see olla võimas viis ettevõtte kasvu suurendamiseks ja suurematele turgudele jõudmiseks.
6. Võimalus suhelda klietidega otse
Turundus on täna vähem puhas müügistrateegia, vaid rohkem usalduse ja dialoogi loomine ettevõtte ja kliendi vahel. Digitaalse turundusega ei pea sa mõtlema, mida sinu klient ettevõtte teenusest arvab. Sul on võimalus küsida ja tihtilugu saad ka koheselt vastused. Kommentaariväljade, sotsiaalmeedia postituste ja digitaalsete hinnangute kaudu saad koguda hindamatut teavet klientide reaktsioonide ja soovide kohta, näidates samal ajal, et hindad klientide tagasisidet. See teave aitab sul luua häid suhteid oma sihtrühmaga ja luua veelgi paremat toodet või teenust.
7. Sinu konkurendid juba teevad seda
Mitmed sinu konkurendid on juba mõistnud, kui suurt eelist hea digitaalne kohalolek võib anda. Nad on oma veebilehti mobiilile kohandanud ja otsingumootoritele optimeerinud, loonud sotsiaalseid profiile ja foorumeid, kus nad aktiivselt ja regulaarselt oma sihtrühma kaasavad ning uute müügivihjete leidmiseks esitavad tasulisi reklaame. Et aidata potentsiaalsetel klientidel sinu ettevõtet leida ja konkurentsiga sammu pidada, on digitaalne turundus oluline, kui mitte otsustava tähtsusega investeering.
Kuidas ja millal alustada digitaalturundusega?
Digitaalsel turundusel on traditsioonilise turundusega võrreldes palju eeliseid, kuid sellest hoolimata on see üpris keeruline. See pole kaugeltki lihtsalt nupu vajutamine ja tulemuste ootamine. Juhul kui sul varasemalt puudub kokkupuude digiturundusega on meie soovitus, et sa alustuseks leiad endale kogemustega digiagentuuri. Aga millal siis? Kohe, nüüd ja praegu on väga öige hetk. Ära oota, ootamine ei anna sulle tulemust.
Kui sa soovid ise oma ettevõtet turundada siis siin on neli edu võtmetegurit:
- Mõista kliendi teekonda internetis
- Suurenda oma kaubamärgi äratundmist
- Pidev tulemuste mõõtmine ja hindamine
- Kampaaniate optimeerimine, parandamine ja muutmine
*https://milos.ee/eestlaste-interneti-ja-sotsiaalmeedia-kasutus/