Skip to content Skip to footer

8 silmapaistvat digiturundus trendi 2023

Digiturundus muutub drastiliselt – ja kiiresti! Siit leiad digiturundus agentuuri Snowball Marketing kokkuvõtte 8-st digimeedia olulisest suundumusest, millest võiks olla teadlik, et 2023. aastal tipus püsida ja edu saavutada. Blogipostitus on jagatud osadeks – trendid veebis, SEO’s, Google Ads’is ja sotsiaalmeedias. Trendid nagu Google Analytics 4 seadistamine, mobile first lahendused ja videosisu populaarne kasvamine kuuluvad aastasse 2022. Ja just sellepärast me neid siin posituses ei kajasta.

Trendid veebis

Digimeedia kasvab ja paljud ettevõtted lisavad oma turunduskomplekti üha uusi kanaleid. Samal ajal aitavad uuendused, seadused ja määrused sekundaarsete andmete kogumist ja kasutamist keerulisemaks muuta. 2023. aasta kinnitab taas, et veebileht on digitaalse turunduse süda.

#1 Web3 – tuleviku internet

Web3 mainitakse üha sagedamini erinevates kontekstides ja seda võib kokku võtta kui omamoodi tulevikuvisiooni Internetile. Kuigi termini populaarsus on viimastel aastatel kasvanud, võttis web3 kasutusele juba 2006. aastal John Markoff.

See tähendab laias laastus asjade digitaalselt tegemiselt üleminekut asjade digitaalselt omamisele krüptovaluutade kaudu. Võib-olla oled tuttav NFT-ga – Non Fungible Token, mis tähendab digitaalse objekti ainuomandiõigust

Suurem vabadus kasutajatele

Praktikas tähendab see, et üksikutele internetikasutajatele antakse suurem vabadus ja võimalus võtta tasu, ja samuti interneti kasutamise eest tasuda. Selle asemel, et turg on suurte platvormide ja reklaami keskondade kontrolli all. Kas üldse või kui ruttu me sinna jõuame, jääb tuleviku otsustada. Olenemata sellest, kuidas see välja kukub, on meie soovitus Snowball Marketing’is, et sa juba täna töötad dünaamilise turundusplaani järgi, mida saab hõlpsasti muuta, et teha ruumi uutele trendidele.

Tänapäeva internetti nimetatakse web2-ks ja seda iseloomustab interaktsioon. Sotsiaalmeedia turundus ja suured platvormid, nagu Instagram, Facebook ja Amazon, kontrollivad suurt osa meie kasutusest ning selle kõige tuum on suunatud reklaam.

#2 Scrollytelling

Jutustamise maagia on enamiku inimeste jaoks veebilehe sisu loomulik osa. Ruudukujulised “meist” tekstid saavad uue elu, kus kaasahaarav sisu peaks panema külastaja lugema. Scrollytelling kontseptsioon tuleneb ideest, kus lisaks köitvatele tekstidele on struktuur kohandatud scrollimise kujundusega. Isegi sõnumid on kattuvad ning rõhutatud vastava graafika ja paigutusega.

Vaata üle oma veebi struktuur ja sisu

Atraktiivne ja optimeeritud veebistruktuur muutub olulisemaks, kuna peame koguma rohkem oma data’t ja tuginema sellele. Data parimaks genereerimiseks peab sul olema veebileht, mis kutsub kaasama ja hoiab külastaja platvormil. Anna oma külastajale lisaväärtust. Tööta teksti, piltide ja graafiliste elementidega, et tugevda oma sisu ja edasta tugeviad müügiargumente.

SEO trendid 2023

Meie Snowball Marketing’is oleme aastate jooksul näinud mitmeid otsingumootoritele optimeerimise suundumusi. Kõik alates keyword stuffing kuni ostetud linkideni. Tänapäeval sõltub SEO optimeerimine rohkem asjakohasusest ja väärtusliku sisu edastamisest. Uued lahendused värskendavad digimeediat ja see, kuidas tulevikus sisu luuakse, võib välja näha hoopis teistsugune. Lae alla ja tutvu ka meie tasuta SEO raamatuga – Sinu kullakaevandus internetis.

#3 AI ja SEO tulevikuotsingud

Mõne kuuga on turule tulnud mitmeid revolutsioonilisi AI-lahendusi. Võib-olla oled kuulnud ChatGPT-st? AI-mudel suudab suhelda kommunikatiivselt, mis tähendab, et kasutajad saavad esitada küsimusi ja saada vastuseid peaaegu kõigele. Suhteliselt kohe hakati ChatGPT-d kasutama teksti loomiseks, alates kooli esseedest kuni uudiste ja veebi artikliteni. Kuigi AI-mudel lasti turule alles 30. novembril 2022, on see teksti genereerimise mängureegleid täielikult muutnud.

Tehisintellekti otsing

Nii Microsoft kui ka Google on teatanud, et võtavad kasutusele tehisintellekti ehk AI-otsingu. Microsofti otsingumootorit Bing uuendatakse ChatGPT-ga sarnase AI-lahendusega, kus kasutajad saavad vestelda, surfata ja otsida samas kohas. Google’il on oma AI-mudel, mida nad kutsuvad Bard’iks. Mis muu hulgas peaks suutma kiiresti vastata keerulistele küsimustele ja/või koostama lihtsustatud kokkuvõtteid. Kuidas AI täpselt SEO-d mõjutab on hetkel veel raske öelda. Kuid üks asi on kindel – AI on siin, et jääda ja seetõttu peame oma tööviisi vastavalt kohandama.

SEO trendid 2023 - Snowball Marketing
SEO trendid 2023 – Snowball Marketing

#4 Asjakohased lingid muutuvad veelgi asjakohasemaks

Google’i viimased uuendused tähtsustavad linke üha vähem. See annab märku, et ulatuslikud lingistrateegiad, ehk siis leheväline optimeerimine, kipuvad SEO-le üha vähem mõju avaldama. Vähemalt siis, kui mõõta linke nende arvu ja tugevuse poolest. Selle asemel peaks keskenduma asjakohastele linkidele, mis tugevdavad ja lisavad sisule väärtust. Siis saad tõelise efekti. Väärtust andev sisu on jätkuvalt SEO keskmes, mida toetavad nii Google E-A-T kui ka Helpful Content Update. See on sinu sihtrühmale tuginev mõtlemine ja külastajate soovitud kiire info andmine.

Google Ads trendid 2023

Google Ads reklaam on 2023. aastal jätkuvalt üks enim kasutatud ja tulusamaid reklaamikanaleid. Eelmisel aastal saime maitsta uuendustest reklaamides olevate automaatsete pealkirjade ja tekstide osas ning sel aastal on oodata Google’ilt veelgi rohkem teste ja automatiseeritud lahendusi. Mis omakorda nõuab platvormi sügavamat mõistmist, et seal tulemusi optimeerida.

#5 Performance Max ja üldised märksõnad

Üks paljudest Google’i käimasolevatest näpunäidetest on Google Adsi kampaaniakomplekt Performance Max. Tegemist on nutika automaatsete reklaamidega kampaaniaga, kus sina kui reklaamija jõuad ühes ja samas kampaanias kõigi oma sihtrühmadeni. Eelmise nutika Shopping-kampaaniaga on mitmeid sarnasusi, kuid selle asemel sisaldab Performance Max veelgi rohkem elemente näiteks nagu bännerreklaam ja Youtube reklaam.

Automaatsed paigutused parimate tulemuste saavutamiseks

Juurdepääsuga kogu sinu reklaamikontole, paigutatakse sinu reklaamid automaatselt kohta, kus neilt oodatakse sinu eesmärkide põhjal parimaid tulemusi. See muudab seadistamise ajaliselt tõhusaks, kuid väärtuslikuks ka neile, kes soovivad rohkem teada saada, kuidas reklaamid erinevates reklaamikanalites toimivad.

Võimalus rohkemateks konversioonideks

Google keskendub rohkem ka laiaulatuslikele märksõnadele ja reklaamijaid julgustatakse nüüd kohandama oma kampaania eesmärke, et Google’i enda sõnul saavutada rohkem konversioone ja kõrgemat ROI-d. Laiad märksõnad tähendavad, et sinu valitud märksõna ja/või otsingufraas leitakse lisaks täpsele otsingule ka laiema otsingu vastega.

Kõrgemad nõudmised reklaamijale

Automaatne ja laia vastega reklaamimine on Google Adsi tänased juhised ja tõenäoliselt alles automaatsete lahenduste seeria algus. Tõhus ja ajasäästlik – jah! Kuid teisest küljest esitatakse õigele konfiguratsioonile kõrgemaid nõudmisi, et oma reklaamieelarvest maksimum võtta.

#6 Google Consent Mode 

Interneti privaatsus- ja isikuandmete kaitse on jätkuvalt paljude uuenduste ja funktsioonide esirinnas. Nii küpsised kui ka nõusolek jälgimiseks on osa digitaalsest igapäevaelust. Varem ei ole me aga näinud seaduste järgimise või mittejärgimise otsest mõju. Kuid 2023. aastal võidakse sinu reklaame n.ö. karistada, kui sa oma veebilehte ja küpsisebännerit õigesti ei konfigureeri.

Trackimine ilma küpsisteta

Google käivitas nõusolekurežiimi. Funktsiooni saab integreerida küpsiste kaudu ja see võimaldab kasutajatel jälgida jooksvate kampaaniate arengut ka siis, kui külastajad küpsistest loobuvad. Andmeid värskendatakse seejärel Analyticsis dünaamiliselt, et saaksid tulemusi hõlpsalt hinnata.

Sotsiaalmeedia trendid 2023

2022. aastal toimusid sotsiaalmeedias väga suured aregnud. Enam-vähem iga nädal ilmus uusi uuendusi, mis muutsid nähtavuse ja kontakti jõudmise tingimusi. Seni pole märke, et areng aeglustuks. Kiireid trende ja muutusi on oodata ka aastal 2023!

#7 Social search võtab otsingute seas võimust

Sotsiaalmeedia tugevnedes on muutunud ka meie veebikäitumine. Kuna otsingumootorid ja sotsiaalmeedia on täiesti eraldiseisvad, on neil nüüd aga üha rohkem sarnasusi. Internetis otsimine ei tähenda enam automaatselt Google’it, vaid rohkem inimesi otsib sotsiaalmeedias. Kas sotsiaalmeediast võib saada uus Google? Loe ka lisaks viimaseid uudiseid TikToki otsingureklaamidest.

Kaubamärkide jälgimine

TikTok, YouTube ja Instagram on ühed populaarseimad meediakanalid, mida kasutatakse näiteks restorani või uute toodete otsimiseks. Lisaks jälgib Instagramis 4 kasutajat 10-st kaubamärke mis neile meeldivad.

Digiturunduse trendid 2023 - Snowball Marketing

Optimeeri oma sotsiaalmeedia profiil

Alustuseks vaadata oma profiili üle – kas on selge, mis valdkonnas sa töötad? Milliseid tooteid või teenuseid pakud ja mis teeb sind ainulaadseks? Nii nagu otsingumootoritele optimeerimise puhul, tuleb ka märksõnade valimisel lähtuda oma sihtrühmast ja nende otsingueesmärgist.

#8 Niši-sisu muutub olulisemaks

Konkurents digimaailmas on väga suur. Samas teatab Meta, et nad pööravad aina rohkem tähelepanu oma loojatele ning soovivad julgustada loomingulist ja läbimõeldud sisu. Teisisõnu seatakse sinu sisule sotsiaalmeedias kõrged nõudmised, et sul oleks piiratud ruumis mingit mõju. Tulemuseks on see, et rohkem inimesi valib oma sisu niši, et neil oleks suurem võimalus õigete inimesteni jõuda. Selge nišš muudab algoritmide jaoks lihtsamaks sinu sisu kategoriseerimise ja selle näitamise neile, kes tõenäoliselt sellega tegelevad. Sul on palju võita, kui julged 2023. aastal oma sisu sotsiaalmeedias niššeerida. Alusta oma sihtrühmast ja tee oma asja!

SNOWBALL MARKETING LOGO

Leave a comment