ChatGPT ehk Chat Generative Pre-trained Transformer on üks AI tööriistadest ja siin postituses käsitleme teemat kuidas digiagentuur saab kasutada ChatGPT’d kasumlikult ja samas, kas AI võib ohustada digiturundus agentuure Eestis ja mujal maailmas. AI tööriistad muutuvad üha tavalisemaks ja on siin, et jääda. 2022. aasta novembris toodi turule tööriist ChatGPT, mis vallutas kogu maailma. Vaid ainult viie päevaga oli tööriist jõudnud 1 miljoni kasutajani. Võrdluseks kulus näiteks Instagramil 1 miljoni kasutajani 2,5 kuud, Spotify 5 kuud ja Facebooki 10 kuud.
Tööriista abil saad sekunditega sisestada küsimusi ja saada täistekste igal soovitud teemal. Fantastiline, aga samas ka hirmutav. Eriti koolide ja ülikoolide jaoks, kuna äkki on täiesti uus viis ainulaadse sisu loomiseks ja seda kiiremini kui kunagi varem. Tekib küsimus, et miks kirjutada midagi ise, kui ChatGPT koostab sulle parema teksti?
Mis on ChatGPT?
Et näidata, kuidas süsteem töötab, palusime tehisintellektil sellele küsimusele ise vastata. Meie küsimus on: Mis on ChatGPT? Tehisintellekti vastuse leiad all olevalt pildilt.
Vaadates seda vastust võime järeldada, et see on heal tasemel, hästi struktureeritud ja arusaadavas keeles. Meie järeldus on, et selliste tööriistade nagu ChatGPT abil saame oma klientide heaks rohkem ära teha.
Kas AI ohustab digiturundusagentuure?
Esialgne reaktsioon, kui ChatGPT avalikus muutus oli paljude digiturundus agentuuride seas kerge paanika, nii ka meie jaoks Snowball Marketing’is. Kuidas saame sisu eest tasu võtta, kui tasuta tööriista abil on võimalik samaväärne sisu luua vaid mõne sekundiga? Kuid selle asemel, et olla hirmul, arvame, et arengut tuleks tähistada ja seetõttu peame seda fantastiliseks täienduseks digimeedias. Kui meil on võimalik seda tüüpi tööriistu kasutada, suudame oma klientide jaoks lühema ajaga rohkem ära teha. Nii et kõik võidavad – win-win olukord. Kliendid saavad meie tööajast rohkem kasu ja me saame abi sisu tootmiseks ja vajalikuks uurimistööks.
Mis ChatGPT selle kohta ise ütleb?
Loomulikult esitasime selle küsimuse ka ChatGPT’le ja saime kahe otsaga vastuse. Ühest küljest saab ChatGPT aidata agentuuridel ülesandeid kiiremini ja odavamalt ära teha. Teisest küljest võib süsteemist saada ka konkurent. Kuid see eeldab, et kliendid ise pöörduvad agentuuride kasutamise asemel AI-tööriista poole. Me Snowball Marketing’i nõustume tehisintellekti vastusega. Digturundus agentuurid peavad arengutega kaasas käima ja õppima uusi tööriistu enda huvides kasutama.
Tunned uudishimu, et proovida ChatGPT? Tee seda siin.
Kuidas saab digiagentuur ChatGPT’d kasutada?
Siin võiksime me kirjutada palju ägedaid asju, kuid nagu ka küsimuse puhul, mis on ChatGPT, on kõige parem seda küsida tehisintellektilt ise, seda selleks, et saada põhjalik ja täpne vastus.
Saime tehisintellekt järgmise vastuse:
“Digitaalne turundusagentuur ChatGPT saab kasutada mitmel erineval viisil, sõltuvalt nende konkreetsetest vajadustest ja eesmärkidest. Siin on mõned võimalused, kuidas ChatGPT-d saab kasutada:
- Sisu loomine – tööriist suudab luua kvaliteetset sisu mitmetes erinevates vormingutes, nagu blogipostitused, artiklid, sotsiaalmeedia postitused, toote- ja teenusekirjeldused jne.
- Sotsiaalmeedia turundus – tööriist saab luua sotsiaalmeedia kampaaniaid, mis hõlmavad reklaamtekste, postitusi ja turundussõnumeid, mille eesmärk on suurendada kliendi bränditeadlikkust ja kasvatada jälgijaskonda.
- SEO – tööriist suudab pakkuda otsingumootori optimeerimist (SEO), mis hõlmab võtmesõnade uurimist, sisu optimeerimist ja tehnilist SEO-d, et tagada kliendi veebisaidi kõrge Google’i otsingumootori tulemuste lehel.
- Chatbotid – tööriist saab luua kliendi veebisaidile interaktiivseid chatbote, mis aitavad külastajatel leida vajalikku teavet ja vastata nende küsimustele.
- E-posti turundus – tööriist võib pakkuda e-posti turundusteenuseid, luues tõhusaid kampaaniaid ja personaliseeritud kirju, mis suurendavad kliendi kliendibaasi ning müüki ja teavitavad neid uutest toodetest ja teenustest.
Need on vaid mõned näited sellest, kuidas ChatGPT-d saab kasutada.”
Kokkuvõte – see meeldib meile!
ChatGPT on fantastiline tööriist, mida me tulevikus kindlasti kasutame. Näitena võib tuua selle blogipostituse tegemise aja – tavaliselt oleks meil selle teksti loomiseks kulunud kolm-neli korda kauem!
Eestikeelsetes tekstides on endiselt keelelisi vigu. Kuid kindlasti need aja jooksul kaovad. Tehisintellekt näiteks selles tekstis saadud vastustes kasutas see liiga palju passiivseid verbivorme ja liiga pikki lauseid, et otsingut täielikult optimeerida. Aga samas – me ei palunud ka sisu SEO’ga kohandada. Teisisõnu usume, et kogu ChatGPT sisusse on siiski oluline lisada inimlik armastus. Kindlasti kasutame tööriista uurimistööks ja sisu kiireks genereerimiseks, kuid igal juhul vaadame sisu üle ja lisame sellele nii öelda inimliku puudutuse.