Digiturundus
Digiturundus on toodete või teenuste reklaamimine internetis digitaalsete kanalite ja platvormide abil. Mõned levinumad näited on Google’i otsingumootori optimeerimine ehk SEO, Google Ads, sotsiaalmeedia turundus ja meiliturundus. Siit leiad lisateavet nende meetodite ja muu kohta. Digitaalse turunduse ingliskeelne tõlge on digital marketing. Digiturundus tähendab lihtsalt turundamist ja reklaamimist, kuid ainsa piiranguga, et see toimub digitaalselt – veebis ja digitaalsete kanalite kaudu.
Digiturundus - kiire tee klientideni
Turunduses on oluline jõuda õige pakkumisega, õigel ajal ja kohas õige sihtrühmani. See klassikaline reegel kehtib ka digiturunduses. Tänapäeval on tõenäoliselt kõik või vähemalt enamik sinu kliente online’s. Seetõttu on vaja ka meetodit, kuidas nendeni parimal viisil digitaalselt, läbi interneti, jõuda. Kuid digitaalne turundus ei ole ainult vajadus – see on ka võimalus. See aitab sul pakkumisi kohandada, tulemusi paremini mõõta, kampaaniaid jälgida, sättida ja täiustada. Vähemate ressurssidega jõuad täpselt õige sihtrühmani. Säästad aega ja raha. Digiturundus on sageli kordades tõhusam kui traditsiooniline turundus. Snowball Marketing aitab kõige vajalikuga, et alustada enda ettevõtte digiturundusega juba täna.
Mida teeb digiturundaja?
Digiturundaja vastutab bränditeadlikkuse suurendamise ja selle eest, kui palju müügivihjeid ettevõte digitaalsete kanalite kaudu saab. Näiteks võib see olla Google’is nähtavuse suurendamine läbi ettevõtte veebilehe ja SEO, tasuliste PPC reklaamide haldamine, sotsiaalmeedia reklaamide haldamine ja ettevõtte uudiskirja haldamine. Tutvu Snowball Marketing teenustega või võta meiega ühendust, nii saame koos sinuga püstitada eesmärgid sinu edu saavutamiseks digiturunduses.
Võta meiega ühendust:
Digiturundus kanalid ja teenused
Digiturundus teenuseid on mitmeid ja neid kõiki saab toestada mitmel erineval viisil. Tavaliselt kasutatakse parima võimaliku efekti saavutamiseks paralleelselt mitut erinevat kanalit samal ajal. Siit leiad kokkuvõte peamistest digiturundus tüüpidest:
- Otsingumootori optimeerimine (SEO)
- PPC (maksa kliki eest)
- Sisuturundus
- Sotsiaalmeedia turundus
- Meiliturundus
- Affiliate turundus
- Sponsoreeritud sisu
Otsingumootorile optimeerimine ehk SEO digiturundus
Otsingumootoritele optimeerimine (SEO) hõlmab mitmete tegevuste läbiviimist, et veebileht ja selle sisu saaks otsingumootorites parema asetuse ja seeläbi rohkem orgaanilisi külastajaid. Digiturunduses on SEO nagu võluvits, millel on võime muuta kõike alates Google’i reklaamimisest kuni meiliturunduseni veidi paremaks. Ja mitte vähem oluline – see aitab sul saada palju külastajaid, kes on tõeliselt huvitatud sinu ettevõttest. Need külastajad võivad muutuda tõeliselt headeks klientideks – nüüd või hiljem. Otsingumootorile optimeerimine on täiesti omaette teema ja kui tunned huvi siis lae alla meie tasuta raamat SEO – Sinu kullakaevandus Internetis. Lühidalt öeldes koosneb SEO veebiturundus sisu loomisest, linkide hankimisest ning tehnoloogia ja saidi kasutajakogemuse parandamisest. Snowball Marketing SEO teenus on sobilik kõikidele ettevõtele, kes soovivad oma tulemusi otsingumootoris parandada.
Pay per klick ehk maksa kliki eest
Paljud ettevõtted kasutavad oma veebiturunduses olulise osana tasulist reklaami, Pay Per Click (PPC) ehk maksa kliki eest. Seda tüüpi turundus kannab ka nime Search Engine Marketing (SEM). Erinevalt otsingumootori optimeerimisest tuleb tulemus otse uute külastajate näol. Kuid erinevalt SEO’st püsivad tulemused vaid seni, kuni maksad. Kliki hind määratakse sageli avatud oksjoni kaudu ja see varieerub sõltuvalt sellest, kui paljud sinu konkurendid teevad samaaegselt pakkumisi sarnastele märksõnadele. Reklaamid võivad ilmuda erinevates kohtades. Seadistamiseks on kõige tavalisem Google Ads reklaam.
Sisuturndus
Sisuturundus on digiturunduse oluline osa ja lehesisese SEO kõige olulisem komponent. See on sisu loomine läbimõeldud plaani alusel eesmärgiga meelitada ligi külastajaid, luua bränditeadlikkust, müügivihjeid ja lõpuks rohkem kliente. Siin on mõned konkreetsed näited selle kohta, mida sisuturundus võib tähendada.
Blogi: kirjutage teemadel, mis pakuvad vastuseid sinu klientide küsimustele ja näitavad, et sinu ettevõttel on teadmised, mida kliendid sinult eeldavad. Video: salvesta videod, mis kaasavad, näiteks jutustades, kuidas miski töötab. Suurenda lojaalset jälgijaskonda, tehes regulaarselt podcaste huvitavatel teemadel. E-raamatud: anna oma külastajatele midagi lisa, näiteks e-raamatu näol, mida saab lugeda ettevõtte uudiskirjaga liitumise eest.
Sotsiaalmeedia turundus
Tänapäeval kasutab enamik inimesi mõnda sotsiaalmeedia vormi. Alates Facebooki käivitamisest on ilmunud uued kanalid nagu Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok ja Snapchat. Sihtrühm ja sisu on erinevatel platvormidel erinev. Seetõttu on harva mõtet kõigil platvormidel samal ajal olla ja reklaamida. Kuid oluline on keskenduda sinu ettevõttele kõige olulisematele kanalitete. Sotsiaalmeedia turundus on väga efektiivne, meie pakume makstud reklaami kõikides suuremates sotisiaalmeedia kanalites.
Meiliturundus
Meiliturundus on digiturunduse liik, mida sageli alahinnatakse. Selle eeliseks on see, et see on põhimõtteliselt tasuta ja seda saab kasutada juba varasemalt loodud kontakti ärakasutamiseks. Seega on e-post veebiturunduses väga tõhus vahend. Siin on mõned näited erinevat tüüpi meiliturundusest: infolehed, reklaammeil pärast seda, kui keegi on e-raamatu alla laadinud, tervitusmeil uutele klientidele, pakkumised olemasolevatele klientidele jne. Pange tähele, et meiliturundus ei ole sama mis rämpspost, ära spämmi.
Affiliate turundus
Affiliate ehk sidusettevõtte turundus seisneb kellegi vahendustasu saamises sinu toodete või teenuste müügi eest. See võib olla fikseeritud hüvitis müügivihje või müügi kohta või protsentuaalne hüvitis kogu tellimuse summast. Seda tüüpi digiturundusega saate uusi kliente, samal ajal kui keegi teine hoolitseb tegeliku turunduse eest. Täpsemalt, sidusettevõtte turundus toimib liikluse (külastajate) jälgimise kaudu lingi abil. Näiteks võib blogija või influencer soovitada sinu müüdavat teenust või toodet. Kui keegi klõpsab oma lingil või sisestab teatud sooduskoodi, siis vahendustasu registreeritakse. Sidusettevõtted kasutavad külastajate meelitamiseks suures osas otsingumootori optimeerimist. On ka sidusettevõtteid, mis kasutavad müügivihjete genereerimiseks reklaami (näiteks PPC’d) või sotsiaalmeediat. Saad uue kliendi ja sinu sidusettevõttele makstakse abi eest tasu, mis motiveerib teda uusi müügivihjeid genereerima.
Sponsoreeritud sisu
Sponsoreeritud sisu on teatud tüüpi reklaam, sageli artikli kujul, mis sulandub muu toimetusliku sisuga. Sponsoreeritud sisu näeb muu hulgas uudistesaitidel ja ajaveebides. On ka teisi sponsoreeritud sisu vorme, näiteks mainimisi sotsiaalmeedias (influencer turundus) või näiteks YouTube’i klippides.
Alusta digiturundusega juba täna
Kuidas alustada digturundusega? Digiturundus on keeruline protsess, mis nõuab strateegiat ja hoolikat planeerimist. Pärast seda on vaja süsteemset rakendamist koos hindamise ja järelmeetmetega. Siin on nimekiri, kuidas saad oma ettevõttes samm-sammult digitaalset turundust rakendada:
- Loo hüpotees klienditeekonna kohta.
- Sea eesmärgid klienditeekonna iga osa jaoks.
- Vali turundus, mis toetab klienditeekonda ja eesmärke kõige rohkem.
- Eralda eelarve.
- Hangi viis mõõta tulemusi.
- Projekti käivitamine.
- Tulemuste mõõtmine.
- Optimeeri, paranda, testi ja kui kõik toimib siis suurenda eelarvet.