Google Analytics 4 seadistamine
Google Analytics 4 seadistamine ei pea olema raske ja keerline, vastupidi. Isegi kui Universal Analytics on olnud paljude jaoks esimene valik analüüsitööriistadest. Kuid Universal Analyticsi päevad hakkavad lõppema. Alates 1. juulist 2023 ei saa seal enam andmeid salvestada. Google Analytics 4 seadistamine on vältimatu. Meie Snowball Marketing’is oleme viimasel aastal aidanud paljudel ettevõtetel GA4’le üle minna. Seadistamist teostame alati läbi Google Tag Manageri.
GA4 vs UA
Peamine erinevus Universal Analyticsi ehk UA ja GA4 vahel on teabe ülesehitus ja teistmoodi andmete kogumise protsess. Praeguses UA süsteemis põhineb teave seanssidel ja hit – tüüpidel, toetudes küpsistele. Google Analytics 4 aga eventidele. See tähendab peamiselt seda, et kasutaja interaktsioon on rohkem fookuses kui seansid. Teoreetiliselt suudab Google ka kasutajate käitumist lihtsamini ennustada, kuna kogu kasutaja interaktsiooni jälgitakse automaatselt, mitte manuaalselt nagu UA’s. Seega on palju rohkem data punkte, mida Google saab kasutaja käitumise ennustamiseks kasutada.
Google Analytics 4 seadistamine - eelised
- Suurenenud arusaamine kliendi teekonnas
Kindel lahendus tulevikus, mis saab toimida ka ilma küpsisteta - GA4 võimaldab üksikasjalikumat analüüsi ja aruandeid
- Võimaldab jälgida kasutajaid erinevates seadmetes
- Tihedam koostöö Google Ads`iga
Saad jälgida interaktsioone, näiteks dokumentide allalaadimist
- Võimalus kustutada valesti kogutud andmed
Masinõppe ja tehisintellekti kaudu saad suhteliselt häid prognoose kasutajate tulevase käitumise suundumuste kohta
Rohkem võimalusi andmete kontrolliks
Kuidas seadistada Google Analytics 4?
Õige ja täpne Google Analytics 4 seadistamine on väga tähtis. See annab kindla aluse otsuste langetamiseks ja nagu iga uue platvormiga on ka GA4’l õppimisperioodi, olenemata sellest, kas oled varem “vana” Analytics’it kasutanud või mitte. Positiivne uudis siinkohal on, et Google on pannud kokku mõned väga head kiirkursused ja materjalid, millega peaksid tutvuma.
- Google’i enda kiirkursus
- GA4 artiklid
- Testi GA4 praktikas Google’i demokonto kaudu
Juhul kui sul ei ole aega või piisavalt teadmisi, siis me aitame sind suurima heameelega. GA4 seadistamine on vajalik, mida varem hakkad Google Analytics 4 kasutama, seda täielikumad on andmed hetkel, kui UA lahendus lakkab töötamast.
Korduma kippuvad küsimused:
- Millal suletakse Universal Analytics? Universal Analytics ei töötle uusi andmeid pärast 1. juulit 2023.
- Kas Google Analytics’ile on alternatiive? Jah, näiteks Matomo. Kahjuks tähendab Google Analytics’i mittekasutamine suuri puudusi seoses reklaami tõhusa kontrollimise võimalustega Google’i ökosüsteemis – seetõttu soovitame meie endiselt Google Analytics’i kasutamist.
- Kuidas rakendada GA4 Google Tag Manageri (GTM) kaudu? Meie soovitus on, et sa alustad tag’ga configuration ja event. Seadista configuration tag nii, et see käivitataks veebisaidi iga lehel, millelt soovid konkreetse andmeid hankida. Tee seda ennem event’ide seadistamist. Event tag’id võimaldavad sul minna põhitõdedest kaugemale ja koguda kohandatud sündmuste jaoks andmeid. Näiteks esitatud kontaktivormide puhul.
- Kui palju maksab GA4 seadistamine? See oleneb sinu veebilehest ja trackimise vajadusest. Snowball Marketing’i hinnad GA4 seadistamisel hakkavad alates 400 EUR + KM.