Skip to content Skip to footer

#hashtag’id ja kuidas neid kasutada sotsiaalmeedias

Kas kasutada või mitte kasutada hashtag’e sotsiaalmeedias – selles on küsimus. Ühest küljest viitab palju sellele, et saad oma postitusi rohkem levitada ja rohkem inimesi kaasata. Teisest küljest võib seda pidada rämpspostituseks ja müügiks. Selles blogipostituses on meie eesmärk selgeks teha, kas ja kuidas hashtag’e kasutada.

Mis on # hashtag?

Kui oled kunagi sotsiaalmeediaplatvormi kasutanud, näiteks Instagram’i, oled tõenäoliselt kohanud # ehk hashtag postituste all. Võib öelda, et hashtagid on viis sotsiaalmeedias postitusi erinevate teemade järgi sorteerida. Näiteks kui postitad pildi peokingadest ja lisate sellele hashtag’i #peokingad, siis kuvatakse sinu pilt siis, kui inimene otsib märksõna #peokingad, kuigi ainult eeldusel, et sul on avatud konto. Hashtag on tõhus viis jõuda uute jälgijateni, kes võiksid olla sinu sisust huvitatud. Kuna on võimalik jälgida ka hashtag’e, võib sinu postitus ilmuda kellegi teise voos, kui see inimene jälgib sinu postituses kasutatud hashtag’i. Seda saab kasutada ka selleks, et jälgida, mida inimesed sinu brändi, toote või teenuse kohta räägivad, aga ka inspiratsiooni leidmiseks.

#hashtag_Snowball Marketing

Hashtag’ide algne eesmärk oli postitusi kategoriseerida ja sarnaseid pilte rühmitada. Tänaseks on Instagram’is välja arenenud postituste analüüs, mis tähendab, et suur osa sisust kategoriseeritakse ilma, et kasutaja peaks ise midagi tegema. Kokkupuute maksimeerimiseks on siiski tõhus kasutada hashtag’e. Nii on sul võimalus jõuda võimalikult paljude inimesteni. Siiski pea meeles, et kõige tähtsam on ikkagi tõeliselt hea sisu loomine.

Kas hashtag’e tuleks kasutada?

Vastus on jah, aga ainult juhul kui tead, kuidas neid kasutada. Kui kasutad hashtage valesti, võib see sinu kontole ja ettevõttele rohkem kahju kui kasu tuua. Kui kasutad ebaolulisi hashtage, saavad sinu postitused üles leidnud inimesed suure tõenäosusega lihtsalt pahaseks, kuna see pole see, mida nad otsisid. Toome ühe näite: oletame, et meie digiagentuuri Instagrami postituses kirjutame me Google Ads ja SEO teenusest aga kasutaksime hashtagi #kodusisustus. Inimesed, kes otsivad märksõna #kodusisustus, loodavad leida inspireeriva sisuga postitusi seoses kodusisustusega. Kui voos ilmub siis midagi täiesti erinevat, võime eeldada, et need inimesed ei tunne selle sisu vastu huvi, vaid on hoopis nördinud. See ei ole kõige parem viis endale reklaami teha.

Kuidas hashtag’e kasutada?

Nüüd sa tead, kuidas mitte kasutada hashtag’e. Mida tuleks teha, et see toimiks? Kasuta asjakohaseid hashtag’e. Kui kasutad hashtag’e, mis ei ühti sinu postituse sisuga, on suur tõenäosus, et kasutajad ei hinda postitust, pigem vastupidi. Kasuta õiges koguses hashtage. Väldi postituses suurt hashtagide plokki, sest seda peetakse sageli rämpspostituseks ja müügiks. Kasutajad tahavad ehtsat ja inspireerivat sisu!

  • Kasuta aktiivseid hashtage. Ära lase end petta sellest, et # sisaldab juba varasemalt palju postitusi. Samuti kontrolli veel kord, kas kasutad #, mis on aktiivne ja endiselt kasutusel.
  • Peida # kommentaariväljal. Selleks, et # ei tõmbaks sinu sisult tähelepanu, kaalu oma hashtagide avaldamist kommentaaride jaotise esimeses kommentaaris.
  • Jälgi oma hashtag’e. Ära oota, kuni kõik jälgijad sind leiavad, vaid suhtle nendega ise! Sotsiaalmeedia eesmärk on suuresti kasutajatevaheliste suhete loomine. See kehtib ka ettevõtete kohta. Loo ja hoia suhteid oma jälgijatega, näiteks kommenteerides nende postitusi.

Jõua uute klientideni #’ide abiga

Paljud sotsiaalmeedia turunduse kasutajad leiavad, et nende postituste nähtavus suureneb, kui nad kasutavad hashtage! Et kindlaks teha, kas ka sinu hashtagid on andnud tulemusi, soovitame sul vaadata statistikat selle kohta. Statistika leiad postituse juurest ning seal on näha, kust su kokkupuuted kasutajatega tulid.

Siiski on oluline arvestada, kust interaktsioon tuleb. Kas nad on tõelised inimesed, kes tunnevad huvi sinu konto vastu, või on need robotid, kes kommenteerivad automaatselt teatud hashtage? Kui tegu on robotitega, siis märkad, et su postitus muutub populaarsemaks, kuid sa ei märka mingit erinevust müügistatistikas või brändingus. Lisaks on oht, et teed endale karuteene. Instagram puhastab regulaarselt kahtlustatavaid roboteid ja eemaldab need kontod. Kui sul on palju selliseid jälgijaid, siis kajastub see sinu statistikas negatiivse arenguna, isegi kui sa “tegelikult” ei kaotanud ühtegi reaalset jälgijat ega potentsiaalset klienti.

Soovid digiturundada oma ettevõtet – võta meiega ühendust:

    Leave a comment