Skip to content Skip to footer

Kes omab sinu digiturundus kontosid ja andmeid?

Kes omab ja kellel on kontroll sinu veebilehe digiturundus data üle? See vastus võib tunduda küll lihtne ja loogiline ja võiks arvata, et sina kontrollid oma ettevõtte andmeid, ehk data’t. Sellegipoolest oleme meie Snowball Marketing’is korduvalt kokku puutunud klientidega kelle data’t omab hoopis digiturundusagentuur. Kümme aastat tagasi oli see üpris tavaline lahendus, kuid tänaseks soovitame me kõikidel klientidel ohjad oma kätte haarata ja ise omada kontosid nagu Google Analytics, Google Ads, LinkedIn ja Mailchimp jne..

Aga miks siis? Juhul kui sinu erinevad veebikontod on loonud digiagentuuri poolt siis tihtilugu kuuluvad need kontod koos data’ga ka agentuuridele. See aga osutub suureks probleemiks, kui soovid agentuuri vahetada või lihtsalt küsida nö teist arvamust. Ka andmete juurdepääs on sellisel juhul piiratud ja sinuga jagatakse seda vähest teavet, mida vajalikuks peatakse, jättes sind kõige muu osasa täiesti teadmatusse.

Meie Snowball Marketing’is pooldame, et klient omab oma andmeid ise ja meie töötame koos kliendiga ja optimeerime kliendi poolt omatud kontosid. See annab sulle läbipaistvuse, võimaluse katsetada erinevaid digiagentuure ja täieliku kontrolli sinu digiturunduse andmete üle.

Snowball Marketing - Kes omab sinu digiturundus kontosid ja andmeid?

Sinu kontosid võidakse valesti hallata

Digiagentuurid žongleerivad sageli mitme kliendikontoga. Paljud agentuurid ja konsultandid tuginevad juhtismiskanalitele töökormuse vähendamiseks ja programmidele, mis muudavad nende elu lihtsamaks. Kuid see ei pruugi sinule ega sinu ettevõttele kasu tuua. Näiteks võib üks digiturundus spetsialist hallata mitut klienti samade Google Ads’i ja Mailchimpi kontode kaudu. Nende eesmärk on lihtsustada oma klientide reklaamide ja meiliturunduse haldamise protsessi. See aga omakorda põhjustab kontode jagamise ja erinevate ettevõtete andmete segunemise. Selle tulemuseks on aga kasutu aruandlus, kus on keeruline eristada millised andmed kellele kuuluvad ja kuidas just sinu kontoandmeid hallatakse.

Tõenäoliselt ei saa sa kogu pilti oma andmetest

Kui sinul pole oma kontodele omandilist juurdepääsu, tähendab see, et sinu juurdepääs on piiratud ja filtreeritud. See aga ei anna sulle täielikku ülevaadet veebiturundusega toimuvast. Konsultandid ja agentuurid esitavad tavaliselt perioodilisi aruandeid, kuid nemad kontrollivad, milliseid andmeid kaasatakse.

Näiteks kujuta ette, et lillepood on sõlminud agentuuriga lepingu nende veebiturunduskampaaniate läbiviimiseks. Agentuur valib märksõnad ja reklaamirühmad, mis nende arvates on asjakohased; näiteks “kimp”, “aiad” ja “lilleseaded”. Kuigi agentuuril on lillepoodide ärist teatav arusaam, ei pruugi nad teada, et tulbid on hooajalised. Seetõttu ei ole märksõna „tulbid” kampaania näitamine väljaspool märtsi-mai kuud mõttekas.

Sinu andmed võivad olla sulle kättesaamatud

Oletame, et sinu veebimüük on valmistanud pettumuse ja oled langetanud otsuse kolida uude agentuuri. Kui oled oma turunduskontode looja ja omanik või kui agentuur lõi konto sinu ettevõtte nimel, on see käkitegu: lõpeta lihtsalt leping ja lisa uus agentuur oma kontodele haldurina.

Kui aga sinu kontod lõi eelmine agentuur teiste klientide katuse all, on kõik sinu andmed tegelikult nende andmed. Pead alustama nullist täiesti uute kontodega ja kahjuks läheb väärtuslik teave sinu ettevõtte veebiturunduse kohta kaduma.

Oma ise oma ettevõttega seotud kontosid ja andmeid

Kui sinu digitaalse turunduse andmed on praegu agentuuri valduses, kaalu võimalikult kiiresti oma kontode omandiõigust. Agentuur võib sinu konto haldamisel endiselt pakkuda samal tasemel teenust, kuid säilitades oma andmete omandiõiguse, saad tagada, et neid hallatakse õigesti. Praegused digitaalturunduse süsteemid võimaldavad sul igal ajal anda või eemaldada juurdepääsu veebireklaamikontole, seega pole välisel agentuuril sinu kontosid õigustatud omada.

Leave a comment