Skip to content Skip to footer

Kuidas mõõta SEO tulemusi?

Suurepärane uudis on, et SEO – eesti keeles otsingumootorile optimeerimine on mõõdetav. See aga eeldab, et sinu veebilehel on jälgimiskoodid, mis on õigesti seadistatud. Tulemuste mõõtmine võib ühest küljest olla väga lihtne ja loogiline, teisalt aga keerukas. Kõik oleneb sinu püstitatud eesmärkidest. Lähtu sellest, et SEO sinu veebilehel ei ole kunagi täiuslik ja alati saab midagi paremini teha. Tulemusi tuleb analüüsida, et saada aru, kus ja mida muuta, lisada või parandada. Aga kuidas siis ikkagi mõõta SEO teenuse tulemusi? Lisame veel, et veebiliikluse hindamine on teadus omaette, siin teeme sellest lühikokkuvõtte ja jagame tulemuste mõõtmise erinevatesse kategooriatesse.

E-pood

Kui sul on e-pood, siis ilmselgelt on sinu eesmärk müüki ja nähtavust suurendada. Sellisel juhul on Google Analytics sinu parim sõber. Sealt leiad kõik vajalikud sätted, mis on kohandatud e-poodidele.

Kui Google Analytics’i jälgimiskood on sinu veebilehel õigesti seadistatud, on sul võimalik näha ja mõõta, kui suur osa sinu kogutulust tuleb läbi orgaanilise liikluse Google’is, mis omakorda annab sulle ideaalse võimaluse teha kindlaks, kas investeering otsingumootori optimeerimisse on olnud tulus.

Klientide hankimine

Kui sa müüd teenuseid, pole vahet, kas era- või ärikliendile, on peaaegu alati eesmärgiks saada rohkem kliente. See on ka meie digiagentuuri eesmärk.

Mida nähtavamal sa otsingumootoris oled, seda suurem on tõenäosus, et kliendid leiavad tee sinuni ja küsivad sinult hinnapäringut. See omakorda võib avada tee uute klientideni. Ka seda on lihtne ja loogiline mõõta Google Analytics’iga. Sul on valida, kas mõõdad hinnapäringuid või uusi kliente või miks mitte ka mõlemat. Selleks et saada aru, kas SEO optimeerimine on kandnud soovitud tulemusi, pead sa välja arvutama, kui palju iga uus klient sulle kasumit toob.

Informatsioon ja liikluse suurendamine

Kui sinu eesmärk on informatsiooni ja liikluse suurendamine oma veebilehel, ei ole see nii selge eesmärk kui näiteks müügi suurendamine või uute klientide hankimine. Aga sellegipoolest mõõdetav. Nii mõnelegi ettevõttele ja organisatsioonile on see vajalik, näiteks nagu lehele kriis.ee Covid-19 pandeemia ajal või nüüd sõja ajal.

Seda eesmärki saab mõõta Google Analytics’i tööriistaga, et teha kindlaks, kui palju orgaanilist liiklust tuleb veebilehele läbi Google’i otsingumootori. Statistika, mida sa näed, saab jaotada erinevatesse kategooriatesse ja uurida just liiklust kindlatel sihtlehtedel.

Positsioonide pingerida ehk ranking

See on igati mõistlik eesmärk, mida järgida, ja võiks olla igapäevane tegevus sinu SEO töös, olenemata sinu ettevõtte valdkonnast. Kaardista sinule asjakohased märksõnad ja tee kindlaks, mis positsioonil paikneb sinu veebileht nende sõnadega. Seda teed sa kõige paremini Google Search Console’is. Seejärel kaardista samad märksõnad pärast SEO tööd ja võrdle ja mõõda tulemusi.

Teine oluline põhjus, miks märksõnade positsioonidel silma peal hoida, on mõista, miks mõned asjad juhtuvad ja kuidas olukorda parandada. Näiteks: Sul on e-pood ja sa müüd küünlaid. Avastad, et sinu veebilehe orgaaniline liikus on vähenenud ja müügi tulemus on vähenenud 30% võrreldes eelmise nädalaga. See ei ole hea uudis.

Kui sa oma märksõnadel silma peal hoiad, siis näed juba varakult soovimatuid suundumusi. Selle vältimiseks saad sa veebilehte optimeerida ja parandada, lisada uut sisu, optimeerida pilte või tiitleid, pealkirju ja sisu.

Kui sul on suur sait ja palju märksõnu, mis on sinu ärile tähtsad, ei ole mõistlik seda manuaalselt hallata. Sellisel juhul soovitame sul uurida selliseid tööriistu nagu Advanced Web Ranking.

Bränditeadlikkus

Enamasti ei ole bränditeadlikkus SEO tavaline eesmärk, pigem kaasnev tulemus. Kui sa siiski soovid mõõta just bränditeadlikkust, tuleks seda teha kahes osas.

Esimene mõõtmine tee enne SEO tööd ja teine mõõtmine pärast SEO’sse panustamist. See on aga üpris kulukas ettevõtmine ja tihtilugu investeerivad sellesse ainult suured ettevõtted. Lihtsam ja odavam on välja selgitada, kui palju sinu brändinime Google’is otsitakse. Kui otsingute arv suureneb, võib see olla üks märkidest, et sinu SEO töö kannab vilja. Ei ole aga 100% kindel, et kogu au võib endale võtta SEO töö, kuna sa oled võib-olla samal ajal panustanud ka sotsiaalmeediasse turndusse ja Google Ads’i reklaami, mis omakorda mõjutavad tulemust.

Leave a comment