Olenemata sellest, kas kasutad otsingumootiri optimeerimist (SEO) või makstud Google reklaami (Google Ads) või äkki isegi mõlemat neist, ütleme Google’ile tavaliselt “ma tahan turundust”. Peame selle all silmas seda, et Google’i kaudu oled nähtav inimestele, kes on just otsinguga vajadust kinnitanud, mis teeb potentsiaalsele kliendile ostuprotsessi õiges punktis nähtavaks olemise palju lihtsamaks. Kui võrrelda seda tavalise traditsioonilise reklaamiga nt sotsiaalmeedias, siis nimetame seda “Kas soovite turundust?”, kus reklaamite inimestele, keda arvad oma sihtrühmaks, ja loodad, et ärkab huvi ostu vastu. Google’is jõuate selle asemel otse inimesteni, kellel on kindel huvi. “Kas sa tahad?” vs “Ma tahan!”.
SEO ja Google Ads nõuavad erinevaid oskusi. Google Ads ei garanteeri, et sul õnnestub SEO ja vastupidi. Suhteliselt levinud müüt on see, et Google Ads reklaam pakuvab orgaanilistes otsingutulemustes paremat nähtavust. Nii lihtne see ei ole. Küll aga on Google Ads’il ja SEO mitu sünergiat ja erinevust.
SEO & Google Ads reklaami sünergiad
- Google Ads on suurepärane viis, et väljaselgitada millised märksõnad
on sinu ettevõttele kasumlikud. Seejärel saad neid märksõnu kasutada SEO töös ja
optimeerida vastavalt kasumlikkusele. - SEO optimeeritud veebilehed tihilugu kvaliftiseeruvad ja annavad eelised
Google Ads’is. - Sisu, mida kasutad oma kõige edukamas Google Ads reklaamis on hea alus
selle, mida peaksid oma SEO pealkirjades ja metakirjekduses kasutama.
Google Ads ja SEO erinevused
Nüüd, sa tead, millised on sünergiad. Siit tulevad aga mõned erinevused otsingumootori optimeerimise ja Google’i reklaamimise vahel.
Google Ads reklaamid
- Veebilehte kuvatakse koos reklaamiga Google’i otsingutulemuse loendis.
- Maksad ainult oma reklaamil tehtud klikkide eest (või soovi korral näitamise eest).
- Teed pakkumisi teiste reklaamijate vastu.
- Saad määrata täpsed sihtgrupid, näiteks, linna, maakonna, ainult tüdrukud, üle 30 aasta vanad jne.
- Võimalus reklaamida ainult teatud kellaaegadel ja päevadel.
- Määrad päevaeelarve, mille eest saad klikke, makstes seega otse Google’ile.
Otsingumootori optimeerimine
- Ilmud otsingutulemusega “tavaliste” orgaaniliste tulemuste loendis.
- Sa ei maksa kliki eest, seega võid saada palju külastajaid, ilma et see maksaks rohkem.
- Saad laialdase nähtavuse, hea SEO-le optimeeritud veebileht on nähtavaks palju enama kui ainult kavandatud otsingufraasi puhul.
- Sa ei maksa Google’ile, vaid ainult palgatud SEO ettevõttele, mis tähendab sageli madalamat hinda.
Kumba eelistada?
Google Ads annab kiired tulemused, SEO selle eest aga võtab aega, sageli isegi mitu kuud. Levib ka müüt, et inimesed kunagi ei kliki reklaami peale. Tegelikkuses on olukord aga hoopis teine. Jälgides käitumismustrit klikib guugeldaja kas orgaanilisele otingutulemusele või Google Ads’ile. Tihtilugu arvavad ettevõtted, et Google Ads’i ei ole vaja, siis kui orgaaniliselt on soovitud positsioonid saavutatud. See ei ole aga päris korrektne. Ilmudes nii orgaanilises otsingutulemuses kui reklaamiga võid saada klikke mõlemal ülaltoodud juhul. Töötades nii Google Ads’i kui ka SEO’ga kahekordistad oma võimalusi konversiooniks võrreldes sellega, kui panustad ainult ühele neist kahest. SEO ja Google Ads ei ole vastandid, vastupidi, need täiendavad üksteist ja meie soovitus on, et sa investeerid mõlemasse seni, kuni see sulle kasumlik on.
Soovid abi digiturundusega – võta meiega ühendust:
Loe lisaks:
https://www.searchenginejournal.com/category/seo/
https://www.searchenginejournal.com/category/paid-media/